domenica 12 giugno 2016

scappamento

304. Pin-wheel escapement, somewhat resembling the stud escapement shown by 292.
The pins, A, B, of the escape wheel are of two different forms, but the form of those on the right side is the best.
One advantage of this kind of escapement is that if one of the pins is damaged it can easily be replaced, whereas if a tooth is damaged the whole wheel is ruined.





FIVE HUNDRED AND SEVEN

Mechanical Movements,

EMBRACING

ALL THOSE WHICH ARE MOST IMPORTANT IN

 DYNAMICS, HYDRAULICS, HYDROSTATICS, PNEUMATICS, STEAM ENGINES, MILL AND OTHER GEARING, PRESSES, HOROLOGY, AND MISCELLANEOUS MACHINERY;

AND INCLUDING

MANY MOVEMENTS NEVER BEFORE PUBLISHED

 .AND

 SEVERAL WHICH HAVE ONLY RECENTLY COME INTO USE.

BY


HENRY T. BROWN.


TWENTIETH EDITION.


NEW YORK:

PUBLISHED BY BROWN & SEWARD, 

261-263 BROADWAY.

1903


Entered according to Act of Congress, in the year 1868, by

HENRY T. BROWN,

in the Clerk's Office of the District Court of the United States for the Southern District

New York.


Courtesy, Francesco Garofano


8. Lo scappamento sarà libero ed a forza costante di speciale  sistema di quest'officina. Questo scappamento ha la preziosa proprietà... 

...di permettere al regolatore di descrivere il suo arco complementare in un assoluta indipendenza dalla forza motrice, le cui inuguaglianze non possono avervi influenza se non durante il cortissimo tempo dell'impulsione, le quali con uno speciale meccanismo si riducono rigorosamente costanti. Questo scappamento è di grande vantaggio a quegli orologi che debbono trasmettere il moto a più quadranti.

375. - Scappamento colla ruota a fusi. Rassomiglia a quello indicato nel n. 363. I fusi A B della ruota di scappamento sono di due forme. La migliore è quella indicata a destra. Con questo scappamento si ha il vantaggio di potere facilmente cambiare i fusi sciupati o consumati. Un guasto in una ruota dentata richiede il cambiamento della ruota intera.
L’opera è la traduzione, del libro del libro di Henry T. Brown, Five hundred and seven mechanical movements, embracing all those which are most
important in dynamics, hydraulics, hydrostatics, pneumatics, steam engines. mill and other gearing … and including many movements never before published, and several which have only recently come into use. New York 1868.
La prima traduzione, anteriore al 1893, venne fatta dall’Ing. F.Cerruti. Nel 1918 venne ampliata di 100 meccanismi a cura dell’ing. Malavasi e poi portata a 750 meccanismi nell’ottava e ultima edizione del 1938.

Nessun commento:

Posta un commento